از خواص گرده گل برای سلامت پوست چه می دانید


گرده گل یک ماده فوق العاده عالی برای سلامت پوست است. اگر می خواهید به دور از مواد شیمیایی برای سلامت پوست خود تلاش کنید، حتما از گرده گل استفاده کنید.سال ها است که گرده گل به عنوان یک ماده غذایی عالی شناخته شده که باعث تقویت انرژی و از بین بردن آلرژی ها می شود. در کنار تمامی خواصی که گرده گل برای سلامت ما انسان ها دارد، امروز بسیاری از افراد گرده گل زنبور عسل را به عنوان یک ماده غذایی متراکم و مغذی می شناسند که باعث کاهش چین و چروک، افزایش سفتی و تقویت پوست می شود. این یعنی خواص گرده گل برای پوست روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
شما ممکن است به تازگی در حال تلاش برای نبرد مداوم باشید تا پوست خود را سفت، درخشان و بدون لکه نگه دارید. در این صورت بد نیست همین حالا با گرده گل آشنا شوید. غذایی فوق العاده متراکم از مواد مغذی که در کندو زنبور عسل وجود دارد و می تواند هنگام حفظ سلامت پوست به روشی طبیعی، قوانین را تغییر دهد.
همانطور که به نظر می رسد، گرده زنبور عسل سرشار از مواد تقویت کننده سلامتی پوست مانند روی، سیلیس، ده ها ضد اکسیدان و اسیدهای چرب است. همه این ها یعنی می توانیم روی گرده گل به عنوان یک ماده طبیعی موثر برای سلامت پوست خود حساب کنیم.
در این مطلب تلاش شده تا به برخی نکات در مورد استفاده از گرده گل برای سلامت پوست اشاره کنیم. به نظر می رسد وقت آن رسیده که به جای استفاده از کرم های مضر شیمیایی، به سراغ مواد طبیعی همچون گرده گل برویم و سلامت پوست خود را با آگاهی بیشتری حفظ کنیم.

خواص گرده گل برای پوست
پوست انسان به ویژه پوست صورت نیاز به مراقبت دائمی دارد. به ویژه در شرایط کنونی جهان که آلودگی های مختلف زیست محیطی ما انسان ها را تهدید می کند، بهتر است بیشتر به فکر سلامت پوست خود باشیم. در این میان استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و مواد پاک کننده پوست صورت که عموما از مواد شیمیایی ساخته شده اند نیز مزید علت شده تا پوست ما بیشتر دچار آسیب شود. شاید وقت آشتی دوباره با مواد طبیعی برای سلامت و زیبایی پوست فرا رسیده باشد.

جوان سازی پوست
با استفاده از گرده زنبور عسل چه به صورت موضعی و چه حتی به صورت خوراکی، پوست شما می تواند جوان تر به نظر برسد و در برابر چین و چروک، مقاوم تر باشد. این یکی از مهمترین ویژگی های گرده گل است که خواص آن برای پوست انسان فوق العاده اثر می کند.
گرده گل تولید شده توسط زنبور نه تنها به پاکسازی آکنه کمک می کند، بلکه به دلیل ارزش بسیار بالای ORAC، می تواند به جلوگیری از پیری پوست کمک کند. در کمتر ماده طبیعی می توانیم این خاصیت فوق العاده ژل رویال را برای جلوگیری از پیری پوست پیدا کنیم.
به دلیل داشتن مقدار بالای اسیدهای نوکلئیک (بلوک های ساختاری RNA و DNA)، گرده گل می تواند از پیری زودرس سلول ها جلوگیری کرده و رشد بافت های جدید پوست را تحریک کند. هنگامی که گرده زنبور عسل به پوست نفوذ می کند، به طور خودکار سلول ها و بافت های زیر پوست را تغذیه می نماید.

مرطوب کننده پوست
گرده گل می تواند به عنوان مرطوب کننده پوست های خشک و دارای چین و چروک عمل کند. در واقع موادی درون گرده گل وجود دارد که با حفظ رطوبت پوست و جذب رطوبت بیشتر کمک کرده و عملیات مرطوب کنندگی پوست را به بهترین شکل و با استفاده از مواد طبیعی انجام می دهد.
بر خلاف بسیاری از کرم های مرطوب کننده موجود در بازار، کرم مرطوب کننده ای که با استفاده از گرده گل تولید می شود، عاری از پارابن است و هیچ عطر و مواد افزودنی ندارد. این ویژگی کمک می کند تا شما از کرم مرطوب کننده گرده گل بدون نگرانی در مورد مضرات احتمالی استفاده کنید.

بهبود درماتیت
درماتیت Dermatitis که نوعی از بیماری التهاب پوستی است، اغلب به دلیل عملکرد سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود. بنابراین جای تعجب ندارد که گرده زنبور عسل به درمان این مسئله کمک کند. گرده گل یک ماده فوق العاده عالی برای افزایش ایمنی بدن است. در واقع گرده گل به تعدیل یا تعادل سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همه این ها نشان دهنده اثرگذاری فوق العاده گرده گل برای درمان درماتیت به عنوان یکی از انواع بیماری های پوستی رایج است.
بسیاری از بیمارانی که سال ها درگیر درماتیت بوده اند و روش های درمانی مختلف را امتحان کرده اند، با مصرف گرده گل به حیرت آمده اند. نتایج برخی مطالعات نشان داده که گرده گل حتی اگر به صورت خوراکی مصر شود، می تواند به درمان درماتیت در مدت زمانی کوتاه کمک کند. بسیاری از افرادی که با مصرف گرده گل به درمان درماتیت دست یافته اند، از این ماده تنها صبح ناشتا و قبل از خواب به اندازه یک قاشق چایخوری مصرف کرده اند. نتایج فوق العاده بوده و بعد از مدت کوتاهی مشکلات پوستی آنها برطرف شده است.

تقویت پوست
ویژگی دیگر گرده گل برای سلامت پوست ما انسان ها، تقویت پوست است. گرده گل حاوی مواد معدنی، ویتامین ها، املاح و بسیاری از مواد فوق العاده عالی برای پوست است که می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. علت این موضوع را می توانیم در تقویت سلامت پوست جستجو کنیم. به نظر می رسد گرده گل با تقویت پوست هم از بروز بسیاری از بیماری های پوستی پیشگیری به عمل می آورد و هم می تواند برای درمان این بیماری ها نقش موثری ایفا کند.

 

گرده گل یک ماده فوق العاده عالی برای سلامت پوست است. اگر می خواهید به دور از مواد شیمیایی برای سلامت پوست خود تلاش کنید، حتما از گرده گل استفاده کنید. به نظر می رسد گرده گل به دلیل ترکیبات درونی فوق العاده ای که دارد هم برای زفع بیماری های پوستی و هم برای طراوت و شادابی پوست ماده ای فوق العاده عالی باشد. در مطلبی مجزا به روش درست کردن ماسک با استفاده از گرده گل اشاره می کنیم تا به صورت دقیق بتوانید از این ماده استفاده کنید.